Besvikelse

I lördags hyrde vi film för första gången på mycket länge.

Vi har länge velat se Snabba cash, men tyvärr blev jag ganska besviken över filmen. Skådespelarna agerade bra, men jag tyckte att manuset inte höll sig till bokens handling.

Fler saker skildrades helt olikt boken:
- JW och Sophies förhållande, där han i boken var den osäkre, men i filmen var det hon som försökte klänga sig fast vid honom. I boken uppfattade jag deras relation som passionslös, men vänskaplig. Och att JW hemlighöll sin bakgrund och mycket annat. I filmen var det nästan tvärtom.
- Mrados kamp för att få träffa sin dotter. I filmen var det i stället han som var tvungen att ta hand om sin dotter.
- Avslöjandet att JW tjallat om leveransen för Mrado. I boken fick de andra aldrig veta vem det var som tjallat.

Jag hade nog höga förväntningar av filmen och det var kanske därför den föll platt. I stället längtar jag efter att få läsa Aldrig fucka upp, trots att A och Caroline sagt att den är sämre än Snabba cash (boken) så kan den väl inte vara sämre än filmen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0