Förtydligande till Flexledig

Jag kände att jag behövde förtydliga det förra inlägget.

Det kan tyckas att jag bara har gjort hushållsarbete idag trots att det var en ledig dag för vila. Men faktum är att jag tycker att det avkopplande att göra rent och fint hemma. Ett välstädat och välordnat hem är väldigt rogivande för mig.

Men någon gång skulle det så klart vara skönt att få sätta mig i soffan med en bok, men eftersom jag har så höga krav att ha det fint så vet jag att det är jag som måste stå för merparten av städandet. Kanske rättvist, kanske inte, jag vet inte. Men det är i alla fall ingen idé att vänta på att någon annan ska göra det och sura över att det inte är gjort under tiden. Då är det bättre att få det gjort själv.

Förresten blev det inget trädgårdspyssel, däremot bakade jag en äppelkaka. Mamma ringde och undrade om jag inte skulle åka till stan med en äppelkaka gjord av äpplen från kolonilotten. Men jag kände inte för att åka till stan så jag bjöd hit henne i stället eftersom hon ändå var ledig under mellantimmarna (de lugna timmarna mellan lunch och middag på restaurang) och vi fikade här.
Cookie fick i all fall vara ute en lång stund under tiden då jag lagade och åt lunch.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0