Generösa gäster

I lördags mötte jag upp pappa och syster vid Sickla köpkvarter. Vi lyckades spendera drygt två timmar där utan att köpa något eller titta i alla butiker. Vi fikade även på Garden bistro som verkade baka pajer och kakor själva. Det var jättegott!
Sedan tog vi bussen till Forum Nacka. Vi hann inte gå där så länge eftersom vi hade bestämt tid med mamma och systers sambo hemma hos mig. Jag hann i alla fall köpa en ögonskugga, Baked-to-last eye colour, på The body shop som jag fick 20 % rabatt på som medlem och sågblad på Clas Ohlson till sticksågen.
Sen tog vi bussen hem till mig. Strax efter att vi kom hem anlände även mamma och systers pojkvän med middagen som mamma hade förberett hemma hos sig. Kokt anka och wokade grönsaker med massa mumsiga ingredienser. Sedan skulle hon woka zucchini, men det var knappt så att det gick i vår största stekpanna... Det var nog tur att hon hade gjort i ordning maten hemma hos sig...
A var inte hemma, men kom hem lagom till bildvisningen från ballongfärden. Tur det, eftersom min iPhone envisades med att spara bilderna i slumpmässig ordning.

I söndags fick vi besök av två av de gamla klasskamrater som jag träffade i tisdags. Den tredje klasskamraten åkte på semester redan dagen efter vi sågs sist; han blev lite besviken över att inte få se huset. Gästerna hade med sig både munkar och hembakade bullar. Det var fint väder och lagom varmt så vi kunde sitta ganska länge på uteplatsen.

Det är praktiskt att ha så gäster som bjuder på mat hemma hos en själv. En dag hoppas jag att jag inte är så stressad och trött att jag faktiskt kan bjuda tillbaka till alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0