Mathelg

Det var mycket och god mat i helgen.

I lördags eftermiddag åkte vi hem till A:s kollega som bor på Ekerö. Första fick vi hembakta morotskaka och andra kakor. Lite senare på kvällen blev det grillad oxfilé med många olika tillbehör, bl.a. grillad majs och halloumi, hemmagjorda såser och coleslaw...
Allt var jättegott och man kände sig lite bortskämd när kvällen var till ända och man även hunnit bada bubbelbad i deras tunna på altanen. Men det gällde att skärpa sinnena eftersom jag skulle köra den långa sträckan hem.

I söndags kom en vän till mig på besök. Hon hade med sig fikabröd som hennes mormor hade bakat. Mums! Det blir inte många fikapauser i renoveringen om ingen kommer och hälsar på. Dessutom är köpt fikabröd aldrig så gott som hembakat.
På kvällen blev det nog sista besöket på Sakura på länge. Tillförrätt blev det Sakura-sallad (krabbsallad), misosoppa, sushi och sashimi. Till huvudrätt blev det både shabu shabu ("fondue") och yakiniku (grill) eftersom jag hade lyxen att sitta i mitten. Vid detta laget hade jag redan ätit jättemycket och var jag redan jättemätt, men till efterrätt klämde jag ned två kulor teglass. Oj, så fantastiskt gott allt var!

Får leva på helgens underbara matupplevelse ett tag nu.

Kommentarer
Postat av: Datti

va bra att du tyckte om matne <3<3

2010-08-18 @ 17:56:32
URL: http://loveselenagomez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0