Ännu ett dumplingställe

I dag hade jag bestämt lunch på Potstickers dumpling bar, som öppnade 22 november på Regeringgatan 71, med de två tjejkompisarna som jag var på tjejmiddag med för två veckor sedan.

Det var gott. Egentligen är det nästan alltid det, utom då det är riktigt dåligt, för det finns få alternativ i Sverige. Däremot tycker jag att det var rätt dyrt. För mig blev det en lunchspecial med åtta ångkokta dumplings, fyra med fläsk och fyra med kyckling, edamamebönor, sås och jasminte. Detta kostade 120 kr.
Fläskfyllningen var mjuk och saknade helt tuggmotstånd, vilket gör att jag antar att dumplingsen varit fryst. Kycklingfyllningen var något menlös. Men som sagt, i brist på bättre är det bättre än ingenting.

Efteråt gick vi och tog en kaffe, eller fruktsmoothie för min del.

Det som skiljer Potstickers från Teatro fantasia är att dumplingsen på den senare är helt asiatiska. Lax, anka eller älg (månadens special) används nog sällan eller aldrig i dumplings i de asiatiska köken. Båda serverar flera olika asiatiska tesorter, men medan Teatro fantasias utbud består av traditionella tesorter har Potstickers för svenskar mer exotiska blomteer.

Det var jättetrevligt att träffas och för min del blev det ett trevligt och skönt avbrott i arbetsdagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0