Dag 5 och 6 - Shopping

Igår åkte vi till Yuen Long och åt dim sum till brunch. Sedan gick pappa, A och jag till frisören. 88 kr kostade klippning och tvätt med lite huvudmassage. Resultatet blev kanske inte det bästa; inget som syns dock, men det växer ju ut.
Sedan åkte vi buss till Sham Shui Po för att hälsa på farmor. Hon verkade lite förvirrad, men minns saker. Efteråt gick vi längs Nathan Road mot Jordan. Jag köpte en armring i vitt guld. Jag har tittat efter det sedan vi kom till Hongkong och hade egentligen tänkt mig en helt slät armring så länge den var rund i genomskärning. Det blev en armring som till formen är oval, men fortfarande rund i genomskärning och dessutom är den mönstrad så den reflekterar ljus lite mer "glittrigt". Jättenöjd!
På kvällen mötte vi upp med mamma, syster och hennes sambo för att äta middag på en restaurang som serverar vegetarisk mat. Efter maten gick vi längs Temple Street där det står stånd på båda sidorna av gatan och där allt möjligt säljs. Det är många turister, men även inhemska där.

Även idag började vi dagen i Yuen Long, idag för att äta nudelsoppa med wonton (kokta dumplongs) till brunch. Därefter tog vi bussen till Hongkongön, där vi gick på en "Hongkong-mässa" som mest hade ätbara saker. A och jag köpte lite glass att äta.
Sedan gick vi omkring på Hongkong; åt lite dim sum och jag köpte ett linne och ett par skor. Till middag åt vi wonton, gröt och stekta nudlar på en restaurang som rekommenderas i Michelin-guiden. Wonton och gröten var jättegoda medan de stekta nudlarna var okej. Sedan åkte vi hem och snart ska vi fika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0