Första julbordet

Årets första julbord var tillsammans med min nya arbetsplats och ägde rum på East, en fin asiatisk restaurang.

Samma dag som jag skulle på julbordet publicerade Metro en artikel om att flera lyxrestauranger i Stockholm fått anmärkningar av Stockholms stads restauranginspektörer på deras julbord. Jag var lite orolig när jag läste artikeln, men East var åtminstone inte en av de restauranger som underkänts. Med rå fisk på julbordet hoppas man ju verkligen att de har koll på hanteringen.

För mig som inte är särskilt förtjust i det svenska julbordet passade East alldeles utmärkt.
Maten var fräsch och det var ett stort utbud på olika rätter. En del rätter var lite för kryddstarka för mig, men allt jag åt smakade mycket gott, även om det inte var spektakulärt välsmakande. Efteråt infann sig en skön mättnadskänsla eftersom det inte var mycket fet mat eller mat som "fyller ut" magen.

Jag fick även möjlighet att lära känna mina nya kollegor på ett mindre formellt sätt när vi umgicks under julmiddagen, vilket var jätteroligt och trevligt.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Vi var också på East! I tisdags var jag med kollegorna på det :)Första gången på 7 månader som jag gick iväg själv (utan bebis)

2010-12-09 @ 20:39:03
URL: http://liebfrau.blogg.se/
Postat av: The Way the Cookie Crumbles...

Säkert både skönt och svårt. Jag hoppas att du hade trevligt i alla fall. Kram

2010-12-09 @ 21:30:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0