Inför resan

Det har varit en del planerande för att få ihop det med kattvakt före vår resa, men helt har det inte löst sig än. Vi har hittat en kattvakt, däremot vet vi inte när vi ska lämna honom eftersom vi ska ända till Norrtälje. Men det löser sig nog...

Vi kommer att meddela grannen och be dem kolla till huset lite medan vi är borta.

Idag har jag köpt och tagit Dukoral, vaccin mot kolera och turistdiarré. Jag har verkligen svårt för smaken och bubblorna, men vad gör man inte för att få äta gott när man är i Hongkong. Att må lite dåligt över smaken i tio minuter för att kunna äta underbart gott i Hongkong är lätt taget.

Det var efter en resa till Tunisien som jag lärde mig att alltid ta Dukoral före resor som inte är till andra västländer. Och som sagt, för att äta gott lider jag gärna tio minuter.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Lida tio minuter eller kanske lida 3 hela dygn?

Och dricka ett glas äckel är egentligen inget lidande i jämförelse med att bajsa vatten...

2010-12-04 @ 11:24:36
URL: http://liebfrau.blogg.se/
Postat av: The Way the Cookie Crumbles...

Så sant, och äter jag allt som jag vill äta och var det än är (typ gatustånd) så råkar man definitivt ut för sådana otrevligheter.

2010-12-06 @ 09:21:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0