Katten borta, väskan framme

Igår körde vi till Norrtälje och lämnade Cookie till kattvakten. Det känns oerhört tomt i huset och jag saknar verkligen hans sällskap. Men kattvakten verkade otroligt kattkär och i behov av lite sällskap så vi tror att Cookie kommer att få det bra hos henne.

Vi undviker att packa resväskorna när Cookie är hemma eftersom han förstår att något är på gång då. I och för sig förstod han det ändå eftersom vi tog ner kattburen från vinden redan i lördags kväll. Han gick in i buren så fort vi ställde ner den på golvet och sedan väntade han på att vi skulle åka... Som tur var, insåg han att det inte var dags än.

Igår kväll tyckte A att det var dags att börja packa. Jag brukar aldrig packa så här långt före avresan eftersom det ofta bara tar 20-30 min för mig att packa. Däremot händer det att jag skriver en lista på saker som jag inte vill glömma.
Eftersom A började packa så gjorde även jag det, men det gick inte särskilt bra för det var inte mycket som hamnade i väskan. Däremot stod jag länge i klädkammaren och funderade på vad jag ville ta med mig, men jag blev inte särskilt mycket klokare.
Jag tror att jag väntar med packandet helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0