Säsongens nya lack

För några veckor sedan köpte jag nagellacket Anett från Make up store. Det var tänkt att bli säsongens enda nya lack, så blev det inte... Nagellacket i sig är inte nytt utan endast nytt för mig.

Jag tycker att lacket var ganska svårmålat. Det var svårt att få lacket jämnt och det kan ha berott på att jag använde Nail food Scratch nails innan jag målade naglarna, men jag tycker inte att det ska påverka, särskilt inte då jag hade ett lager baslack under lacket.

Först lackade jag två lager, men efter en dag hade lacket skavts av en del på kanten, men även mitt på en nagel. Så dålig hållbarhet har jag aldrig varit med om med något nagellack.
Efter en dag lackade jag över med ett tredje lager och därefter överlack och därefter har det hållit jättebra.

Färgen däremot är jättefin; den passar bra i vintermörkret och livar upp lite till alla mörka kläder.

  
Anett Make up store och bild på naglarna med två samt tre lager lack.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0