Tredje, och sista, julbordet

Igår var det så tredje och sista julbordet. Denna gång med nuvarande jobbet.

Eftersom vi är så många brukar festkommittén duka upp i en lång (och rätt bred) korridor på jobbet och ta in catering.
Till årets julbord hade vi delats in lag med olika årtionde som tema. Jag var med i laget med 70-tal som tema och var även en av de få som inte använt sig av någon utstyrsel. Jag tyckte att jag hade en bra ursäkt då jag haft så mycket att göra på sistone.

Vi började med champagne kl. 16.31, gick därefter över till glögg och lagtävling med frågesport och sång. Vi kom tvåa. Därefter satte vi oss till bords och drack vin/öl och några började nog på brännvinet i väntan på maten. Maten skulle ha kommit kl. 18, men kom inte förrän kl. 19.20.
Maten var okej; bättre än julbordet i tisdags, men som vanligt var det det kallskurna som var gott, fest inte lika gott som i tisdags. Köttbullarna och nougatpannacottan var rätt menlösa och vi fick inte heller någon skinka.

Efter maten var det dans och gemensam bar med övriga enheter. Men jag var tvungen att gå hem tidigt eftersom jag var tvungen att gå upp tidigt idag. Jag hoppas även på att få gå hem tidigt, men det är kanske för mycket begärt...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0