Säsongens andra lack

Under senhösten har jag suktat länge efter nagellacket, 04 Elegance mauve från MaxFactor som ingår i deras make-up-serie Max colour effect. Serien säljs endast på Kicks.

Jag har väntat med att slå till eftersom jag tycker att 59 kr för en miniflaska är lite väl tilltaget. När jag sedan upptäckte att de hade erbjudande på lacket, 39 kr, så var jag givetvis tvungen att köpa det. Och det råkade bli ännu ett lack, 01 Ivory. Guldlack kan man väl inte har för många av...?


04 Elegance mauve och 01 Ivory.


Igår filade jag naglarna korta och lackade jag naglarna med 04 Elegance mauve. Jag använde samma teori som vanligt - mörka lack på korta naglar. Men det visade sig att lacket inte var särskilt mörkt utan ganska neutralt. Så detta lack passar både långa och korta naglar, och vilken tid på året som helst.


Två lager Elegance mauve på naglarna.


Lacket torkade ganska fort och är ganska hållbart med två lager. Lacken "har en 'long-lasting' formula som inte flagnar", enligt Kicks hemsida.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0