Åter från Karlskrona

Igår kväll kom vi tillbaka från Karlskrona till vårt kära hus. Både A och jag har saknat huset och har redan idag påbörjat nya projekt. (Mer om det senare.)

Semestern i Karlskrona har varit relativt avkopplande trots att jag nästan konstant funderat på vad man kan göra med huset. Och jag har även inhämtat en del färginsipration av de villor vi sett längs vägarna.

Vi anlände till Karlskrona sent i måndags eftermiddag. Vi åkte hem till A:s mamma och fick middag och nycklar till sommarstugan. Cookie fick träffa hunden på (för) nära håll och eftersom han försökte springa iväg från den fick han den efter sig. Cookie fann skydd i ett träd, men ramlade ner eftersom han inte hade tillräckligt vassa klor. Vid det laget hade vi hunnit fram till honom och kunde rädda honom från stora, stygga hunden. Cookie morrade i en timme efter händelsen och vägrade fälla in sina klor, en av dem skadade han också.

På tisdagen gick vi på stan. Det tog inte lång tid eftersom den inte är så stor, men tyvärr fick jag inte se det nya hotellet som ligger vid hamnen. Jag köpte Biotherm aquasource ögongel för halva priset på Kicks och två teburkar (den ena hade jag spanat in för två år sedan). Därefter åkte vi tillbaka till sommarstugan och grillade med A:s mamma och syskon. A:s bror sov över i stugan.


Havet utanför sommarstället.


Onsdagen var en dag ägnad för avkoppling. Hela dagen låg vi vid sommarstugan och åkte bara iväg för att bada i Färskesjön, vid det laget var jag redan nedkyld så det blev inget dopp för mig, men A och hans bror badade. På kvällen åkte vi in till Karlskrona för att möte upp några av A:s och hans brors vänner. Det blev en lugn och trevlig kväll.

I torsdags besökte vi A:s farfar och farmor, och tillsammans med farmor besökte vi Museum Kulenovic Collection. En bred samling konst från olika kulturer och tidsperioder. Samlingen innehåll bland annat verk av da Vinci, van Gogh och Munch samt gamla porslinsföremål från Asien och lerfigurer från Afrika. Därefter åt vi lunch innan vi åkte till Långö. A och jag stannade inte länge eftersom vi sedan besökte A:s gammelfarmor.

I fredags och lördags vandrade A och jag 3,8 mil av Blekingeleden, från Mörtsjöåsen till Alnaryd. Denna gång var mycket jobbigare än förra gången vi vandrade. Vet inte om det berodde på värmen eller den höga takten. Redan första dagen var vi trötta och efter andra dagens vandring ångrade jag mig att vi hade gett oss ut alls...
Efter att ha duschat åkte vi till A:s mamma; fick middag och hämtade en del av de böcker som de ville bli av med på vinden.

  
Lyckebyån, skog och liten sjö i skogen.

  
Väg i skogen, Alljungen och övernattningsplats vid Alljungen.

  
Nedlagd skidbacke, Alljungen och Kroppasjön.

 
Nättrabyån och väg längs Nättrabyån.


I söndags satt vi ute i solen en stund innan vi packade och städade stugan. Efter att vi hittat Cookie, som fått gå ganska fritt under veckan, bar det var tillbaka till Stockholm.

Kommentarer
Postat av: Christina

Hej

Tack för att ni ville vara här nere ett tag på er semester. Alltid lika roligt att träffas. Hoppas att Cookie har repat sig. Cosmos är inte så farlig som det ser ut han vill ju bara leka ;-). Hoppas det går bra med husrenoveringen. Att få ner gamla tapeter är ej lätt jag vet. Ring om ni undrar något. Kenneth har ju viss erfarenhet av renovering av hus. Kram.

2010-07-14 @ 15:58:59
Postat av: The Way the Cookie Crumbles...

Det är alltid lika trevligt att hälsa på er.



Cookie mår bara bra. Fast han blir lätt nervös av ljud, men det kommer säkert att bli som vanligt snart.



Ångmaskinen fungerar jättebra, så nu slipper vi stå och slita våra hår varje gång vi går in i sovrummet. Vi är tacksamma att vi får fråga Kenneth om hjälp ibland. Det är mycket som vi måste lära oss.

2010-07-14 @ 23:18:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0