Tandläkarbesök

Hade inte haft ont i tanden de två senaste dagarna, men igår hade jag min tid hos tandläkaren. Hon kunde bekräfta att det var min visdomstand som hade orsakat värken, men som tur är kommer jag inte behöva dra ut den. Tanden växer något snett, men ändå relativt rakt. Tandköttet har öppnat sig för att släppa ut tanden, men tanden har bara kommit fram lite grann. Eftersom det nu är ett litet hålrum under tandköttet fastnar det saker där och det är det som orsakat smärtan. Jag kommer att få värk när tanden växer, och det gör den långsamt, så under ett par år kommer smärtan att återkomma i omgångar. Då ska jag borsta med Corsodyl, ett antiseptiskt munvårdsmedel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0