Att kunna se kostar

Idag gick jag ut på stan på lunchen; solen strålade och luften var uppfriskande. Men det var jättehalt! Tycker synd om alla som har svårt att ta sig fram i detta; jag har ju inte fysiska svårigheter eller begränsningar, men det var ändå svårt.

Mitt ärende var att köpa linsvätska. Jag har hittat en optiker där man får 15 % rabatt om man köper tre flaskor och eftersom vi är två användare går det alltid åt.

Att lida av närsynthet (inte för att jag egentligen lider så mycket av det längre) kostar. Synundersökning, 12 par månadslinser och drygt 3 flaskor linsvätska per år. Dessutom behöver man ha glasögon eftersom man inte använder linserna dygnet runt.

Det är snart dags för synundersökning för mig. Jag har testat några stora optikerkedjor och de är alla ganska okej, det kan däremot skilja lite i pris. Det finns en optikerkedja som jag inte skulle rekommendera, varken för linser eller glasögon. De senaste åren har jag gått till olika optiker för jag hoppas hitta en riktigt bra optiker som jag vill gå tillbaka till. Linserna köper jag på internet.

Det kommer att märkas att jag är lite snål, men samtidigt betalar jag gärna lite mer för bättre kvalitet eller funktion. Och det gäller i princip allt. Till exempel är linserna, Proclear Compatibles, i kombination med linsvätskan, OptiFree Express, bäst enligt undersökningar. Så då väljer jag det trots att det finns billigare linser och linsvätska.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0