Bokpaket

Igår efter jobbet och träningen hämtade jag ut böckerna som jag beställt från Adlibris. Det är är länge sedan jag köpte böcker och det är synd för jag älskar att köpa böcker, fast jag hinner ändå inte läsa alla böcker.

Den första boken är Aldrig fucka upp av Jens Lapidus. Det är uppföljaren till Snabba cash som jag läste under vår smekmånad. Jag förlorade mig helt i boken och det var så härligt för det var många år sedan som jag kunde läsa på det sättet. Jag hoppas att andra boken är lika bra för jag ser fram emot att försvinna in i en annan värld (även om den inte är bättre). Jag har inte sett Snabba cash, filmen, men den ska vara bra så jag kommer att se den någon gång.

Den andra är Yacoubians hus av Alaa al-Aswany. Den verkar bra; handlar om några olika personer som bor i ett hyreshus i Kairo, Egypten. Det är spännande att läsa om andra kulturer.

Den tredje och sista boken är En del av mitt hjärta lämnar jag kvar av Diana Janse. Hon skriver om sin tid som UD:s diplomat i Kabul, Afghanistan. I DN:s recension står det att hon är ärlig, och även tar upp saker som är kritiska mot UD och som inte är positiva för henne själv. Boken har fått bra kritik och när den kom ut tog den snabbt slut.

De två första böckerna är pocket och den sista är inbunden. Tycker att det är mest praktiskt att läsa pocket, men när de står i bokhyllan är det finast att inbundna böcker. Jag köpte Aldrig fucka upp som pocket för att jag har Snabba cash i pocket och Yacoubians hus var slut som inbunden. En del av mitt hjärta är så pass ny att den inte kommit ut i pocket än.

Just nu läser jag Kunzelmann & Kunzelmann av Cal-Johan Vallgren. Den kom ut i början av förra året och jag minns att jag läste en positiv recension då.
Jag kom över boken av en slump. Någon hade glömt boken på restaurangen där min mamma jobbar och där låg den nästan ett år utan att han som hade glömt den hämtade den trots att han sagt att han skulle göra det. Så jag fick den.
Jag har läst boken ganska länge, men bara läst en tredjedel av den. Jag läser inte så mycket när jag inte reser. Jag tycker att boken är jättebra så här långt i alla fall. Och den låg tvåa på Pockettoppen hos Pocketshop förra veckan.

Sen har jag tyvärr en bok som ligger bredvid sängen och samlar damm, Myrrha av Ulrika Kärnborg. Den har också fått jättebra kritik, men jag har inte riktigt fastnat för boken. Jag har läst ungefär halva boken, men en dag ska jag i alla fall läsa ut den. Det har jag bestämt.

Kommentarer
Postat av: A

Vi får se till läsa ikapp i hängmattan till sommaren!

2010-03-12 @ 11:27:55
Postat av: The Way the Cookie Crumbles...

Jag längtar redan! Ska bli så skönt med lite avkoppling!

2010-03-12 @ 15:49:00
Postat av: Caroline

Aldrig fucka upp är inte rikigt lika bra som snabba cash. Filmen är sämre än boken precis som det brukar vara.

2010-03-14 @ 11:12:35
URL: http://liebfrau.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0