Ingen vanlig söndag

Det har verkligen inte varit någon vanlig söndag idag. Våra söndagar är i vanliga fall avsatta för visningar, så jag och A brukar fara runt, ibland till och med till olika delar av Stockholm. Och under veckan som följer ser vi på medan budgivningarna når löjliga nivåer, och misströstar tills det är söndag igen och dags att gå på nya visningar. Men genom att gå på visningar har vi lärt oss jättemycket!

A, vår katt och jag bor i en hyreslägenhet för tillfället. Detta tillfälle, som var tänkt som en tillfällig lösning, har varat drygt ett år nu. Vi har därmed mer eller mindre intensivt letat bostad i drygt ett år. Vi har gått från att leta villa→tomt→lägenhet→villa/radhus/
parhus/kedjehus.

Bostadsmarknaden är svår i Stockholm. Samtidigt är det här jag vill bo.
Kanske bostadspriserna faller i och med de nya lånereglerna, fast frågan är då om vi själva kan låna då...
Jag hoppas bara att vi lyckas hitta något som vi vill ha snart, lyckas vinna budgivningen och får köpa huset!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0