Charmtrollet

Cookie lyckades som vanligt charma mina gäster i fredags.

Han uppförde sig ganska väl eftersom jag hann gå ut med honom en stund när jag kom hem. Men några gånger under middagen ställde han sig på bakbenen för att påkalla uppmärksamhet och några gånger gick han iväg och jamade högt vid dörren.
Sen när vi satt i soffan la han sig mellan mina kompisar och gick mellan de båda och putsade dem och strök sig. Han gick till och med och la sig hos en av dem (hon som är allergisk såklart) och putsade hennes ansikte och gosade i hennes famn.

Det är många av våra gäster som har sagt att de vill skaffa burma efter att de har träffat Cookie (men ingen har gjort det än). Burmaklubben vill att man ska göra reklam för katten genom att ställa ut sin katt, men jag tror att vi gör lika bra reklam för honom när våra gäster blir så förtjusta i honom.


Foto på Cookie tagen av en av mina kompisar


Kommentarer
Postat av: Helena

Men vet du, jag har glömt att säga det, men jag kände inte alls av allergin! Inte ens dagen efter. Kanske börjar min allergi bli bättre med åren?

2010-04-07 @ 12:55:53
Postat av: The Way the Cookie Crumbles...

Oj, och som han gosade med dig! Jag hoppas att det stämmer, då har jag en kompis mindre att oroa mig för.

2010-04-07 @ 13:20:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0