Dag 1 i Riga

Idag gick jag upp kl. 05.15. A var så snäll och skjutsade mig till Arlanda. Incheckning och allt gick smidigt och det var ju inte så mycket folk eftersom det var tidig lördag morgon. Resan gick också bra; vi landade till och med fem minuter före utsatt tid. Tog bussen in till centrala Riga där syster mötte upp.

Första dagen i Riga gick vi runt i Gamla staden och sedan började det snöa och blåsa ganska mycket, då sökte vi oss till gallerior och shoppingcenter för att slippa vara ute. När vi inte orkade promenera mer satte vi oss på en restaurang och tog något att dricka. Syster tog en efterlängtad öl medan jag nöjde mig med en somrig milkshake.

   
En fin kyrka, Frihetsmonumentet, Peterkyrkan och Svarthuvudenas hus.


Efter det gick vi till konserten i domkyrkan. Ingen av oss blev särskilt imponerade. Stycket som orkestern ackompanjerade fiolsolisterna var fint och även de två styckena som de ackompanjerade orgeln. Däremot tyckte jag inte om solostycket med orgel, men å andra sidan tycker jag inte särskilt mycket om orgelmusik.


Domkyrkan.


Imorgon blir det marknaden; det blir spännande. Nu är det dags för skönhetssömnen!
 


Kommentarer
Postat av: mujmuj

Vilken fin bild du fick på domkyrkan. Det är Svarthuvedenas hus, tre bröder såg vi aldrig pga dålig sikt! Annars tycker jag att vi hann med mycket. Tog en öl idag med... har varit sugen ett tag (ej beroende)!

2010-03-19 @ 23:47:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0