Evighetspyssel

Ända sedan jag var i början av tonåren har jag samlat på recept. På något sätt måste jag ha vetat att jag var och skulle förbli en usel kock. Eftersom mina föräldrar hade flera olika konsumenttidningar, m.m. så blev det (alldeles för) många recept ändå från början. Det hela resulterade i en receptpärm och många, många lösa recept i kuvert.

Nu för tiden har jag bytt till en extra bred pärm, men jag har fortfarande många lösa recept kvar i kuvert. Fast nu gäller det att sortera bort sånt jag inte tror jag kommer att tillaga eller få inspiration av så att resten ska få plats i pärmen.

Detta är ett projekt som jag en dag hoppas bli klar med, men eftersom det är jobbigt vill jag sällan ta tag i det utan hittar eller påbörjar annat pyssel som jag vill göra. Fast jag tror att jag är närmare slutet än någonsin så när jag väl tar tag i det kanske det bara tar några veckor(!) Jag undrar bara om jag någonsin kommer att bli klar...

Jag har i alla fall haft nytta av recepten många gånger och när jag hittar nya recept som jag provat och blivit nöjd med vet jag var jag ska sätta in dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0