Fotopyssel

Förra veckan fick jag bilderna som jag skickade på framkallning. Det blev Fujucolor, trots att deras kvalitet kan vara varierande. Fotopappret är ganska tunt så bilderna känns lite sladdriga, men det märks ju inte när de sitter i fotoalbumet.

Det är nästan 300 foton från förra sommaren och hösten; bilder från kajakturen, "minibröllopsresan" till Rom och riktiga bröllopsresan till Curaçao och Aruba. (Gissa om jag kommer vilja vara långt härifrån när jag tittar på bilderna.) Nu ska jag gallra och klistra in dem i fotoalbumet som jag till slut köpte. Jag ville egentligen ha ett stort fotoalbum med enfärgad fram- och baksida i väv, svarta blad och spiralrygg. Men jag hittade inte det någonstans, varken på nätet eller i butik. Så till slut blev det ett grått album med vita blad…nästan vad jag vill ha…
Jag brukar inte vänta så här länge med att framkalla, men nu kändes det inte riktigt meningsfullt när jag ändå inte hade något fotoalbum.

Smakprov på bilder som gör att man längtar bort

  

 

  


Bröllopsbilderna framkallade jag däremot i olika omgångar i höstas och vintras.  Och tackkorten lyckades vi få iväg någon vecka efter att vi var tillbaka från Rom, men bröllopsalbumet blev jag klar med först nu i januari. Men nu är det faktiskt klart! Det blev jättefint och jag kan stolt visa upp det för alla som vill se.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0