Min andra mamma

Igår hade jag bestämt träff med en vän efter jobbet. Hon är en före detta kollega till mig och A.

Det är synd att jag inte träffar henne så ofta, för när vi väl ses hinner vi bara uppdatera varandra om det som hänt sen senast.
Jag vill ju höra hennes kloka tankar. Hon är äldre än jag och självklart visare. Det är så roligt att höra om hennes liv och resor.
Hon har kallat sig min andra mamma; det är skönt att ha en mamma som aldrig kommer med förmaningar och sånt. Självklart vet jag att min riktiga mamma, som jag har en mycket god relation till, gör det för att hon vill mig väl, men ibland blir det för mycket. Så det är jättebra att ha en mamma som en god vän.

Vi gick till Wienerkonditoriet på Biblioteksgatan. När vi gick därifrån såg jag att min drömlampa (Kumulus av Bsweden Belysningsbolaget) hängde i taket i själva serveringsdelen. (Vi satt på övervåningen.) Jag har gått förbi där en-två gånger per vecka efter min träning och inte sett den förrän nu! Får skylla på att jag har så bråttom hem för att jag är så hungrig. Och min älskade A har nästan alltid maten klar då. Han är så snäll! Och har han inte det så blir jag så stingslig. Jag vet; jag är hemsk. Hunger får fram mina sämsta sidor...

Och så hann jag precis hem till Mästarnas mästare!
Det är ett av få program som jag tittar på utöver Rapport. Varje vardag är det en halvtimme framför tv:n.
Men ikväll går Fuskbyggarna; vi försöker lära oss något av det, men så bra var det tyvärr inte förra veckan i alla fall. Och imorgon börjar Lyxfällan igen. Det är ett program som ska göra att man känner sig bättre själv, och det gör det ju. Samtidigt är det hemskt synd om dem som behöver deras hjälp såklart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0