Lunchdejt

En av de bästa sakerna med att ha ett jobb som ligger i centrala Stockholm är att man kan träffa kompisar över lunch.

Idag åt jag lunch med en kompis från gymnasiet på Nooshi som ligger nere i Kulturhuset. Lunchbuffén var fräsch och det fanns sushi, olika slags wok och nudlar, soppor, sallad. Efterrätten var glass och chokladkaka. Efterrätt efter en lunch är aldrig fel! Min kompis som är vegetarian tyckte också att utbudet var okej.


Denna kompis är en av de tre nära kompisar som har varit utomlands allra mest sedan vi gick ut gymnasiet. Hon har varit i flera olika länder i olika omgångar, ändå är hon en av de kompisar jag träffar mycket. Så egentligen spelar det ingen roll att man bor i samma stad; det behöver inte innebära att man ses oftare. Det enda som gäller är att föreslå att ses.

Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Jag håller verkligen med dig, när man åker bort har man oftast en anledning att ses antingen innan och/eller efter. Men om man bara är hemma så är det ingen som tar tag i det, vilket är tråkigt. Nu när jag kommer hem från Riga hoppas jag träffa flera vänner helst ute och en öl får det gärna vara! Du får gärna vara med!

2010-03-18 @ 18:40:08
Postat av: The Way the Cookie Crumbles...

Ja, nu kan du inte bjuda hem dem som förut... Säg till om jag får följa med på något!

2010-03-19 @ 08:51:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0