Packa för Riga

Ikväll ska jag packa; tidigt, tidigt imorgon ska jag åka till Riga och besöka min syster i tre dagar. Vanligen packar jag på cirka 15 minuter, men nu blir det lite annorlunda packning än vanligt, så det kanske kommer att ta lite längre tid. Jag ska inte checka in något baggage och jag måste ta med mig till exempel sovsäck, vilket jag inte brukar göra.

Riga kanske inte är den stad i världen som jag allra helst vill åka till. Men det ska bli roligt att se staden ändå och det blir ett trevligt avbrott i vardagen. Jag tror att det är en fin gammal stad med fin jugendarkitektur och en mysig gamla stan.
Jag har tidigare varit i Tallinn och jag tyckte att det var en jättefin stad. Fast Tallinn är mindre, och kanske mysigare därför? Men vi var där på sommaren så det var varmt och soligt då; vädret spelar ju faktiskt roll för upplevelsen. Jag hoppas att det är mer vårigt i Riga än i Stockholm i alla fall.

Tydligen är Riga en stad som brittiska män åker till på svensexa och super skallarna av sig. Jag hoppas att det inte riktigt är säsong för det än och att vi slipper träffa på sådana sällskap.

Det enda som vi har bestämt att vi ska göra är att gå på konsert i domkyrkan. Det blir säkert stämningsfullt att lyssna på klassisk musik i en kyrka. Jag kommer antagligen att bli alldeles känslosam och tårögd som jag blir av levande klassisk musik.

Det känns inte som om jag ska resa. Tanken känns konstig och främmande. Det beror antagligen på att resfebern brukar utebli nu för tiden och det gör att jag känner mig oförberedd för resorna. Men det brukar trots allt bara vara en känsla och resorna brukar gå bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0