Rutiner

Måndag: Tappar upp ett fotbad med Scholl Freshstep badsalt. Den funkar jättebra, även med liten mängd. Använder man pimpsten försvinner alla förhårdnader också. Sedan smörjs fötterna in med The body shop Shea body butter i brist på en riktig fotkräm. (Jag använder mest body butter till mina torra ben och den är jättebra.)
Tisdag: Masserar naglarna med Scratch nails Nail Food och petar ner nagelbanden. Målar naglarna med Mavala Super base. Eftersom mina naglar inte missfärgas av nagellack i vanliga fall så kan jag inte säga annat än att den funkar bra. Sedan målas två lager med valt lack.
Onsdag: Masserar naglarna med Scratch nails Nail Food och målar sedan naglarna med ev. ett lager i vald färg samt Sally Hansen Diamond strength diamond shine top + base coat. Den lämnar en mycket blank yta, jättefint!
Duschar med The body shop Brazil nut body scrub. Efteråt är huden mjuk och len, och man luktar krämig karamell. Jag brukar inte tycka om sådana dofter men denna älskar jag; jag brukar gå runt och dra in doften efteråt. (Jag köpte den på rea och tror tyvärr att den inte längre finns i deras sortiment.)
Torsdag: Masserar naglarna med Scratch nails Nail Food och målar dem med Sally Hansen Diamond strength diamond shine top + base coat.
Fredag: Om jag orkar masserar jag naglarna med Scratch nails Nail Food och målar dem med Sally Hansen Diamond strength diamond shine top + base coat, men bara om jag orkar…

Varje morgon:
- Borstar tänderna
- Torkar ansiktet med fuktig handduk
- Biotherm Aquasource non stop (Jag älskar denna kräm; den luktar fräscht, men inte för starkt och går snabbt in i huden.)
- Lypsyl
- The body shop Almond oil hand rescue treatment (Den är bra, men jag kommer att gå tillbaka till Helosan salva som är mer prisvärd, men lämnar en något fet hinna efter sig innan den går in i huden.)
- Concealer, Estée Lauder Ideal light (Funkar bra, men nu på sistone har det kommit mycket olja så det kanske är dags att byta ut den? Funderar på Mac Studio Sculpt Concealer.)
- The body Shop Shimmer cubes palette 06 (Fina färger, men har en tendens att samla sig i ögonglobslinjen i slutet av dagen.)
- Face Stockholm White eyeliner (Funkar bra.)
- Face Stockholm Blush-on Delightful (Funkar också bra, men är något för rosa i min smak.)

Varje kväll:
- Tandtråd (varannan kväll)
- Borstar tänderna
- Nivea Gentle waterproof eye make-up remover (Funkar bra.)
- Mary Kay TimeWise 3-in-1 Cleanser (Lämnar en underbar fräsch känsla efter sig. Den har små, små peelingkorn, men inte för många eftersom den ska användas varje dag. Den ska funka särskilt bra tillsammans med fuktkrämen från samma serie, men jag märkte ingen skillnad mot Biotherm Aquasource. Jag tycker till och med att den är bättre tillsammans med Aquasource.)
- Nivea Clean deeper! (Jag använder den varannan kväll på specifika områden och mina porer har blivit mindre synliga sedan jag började, men de är fortfarande kvar. Kanske för att den är tänkt att användas dagligen?)
- Biotherm Aquasource
- CCS ögongel (Bildar en tunn, tunn hinna på huden så jag har slutat använda den på morgonen eftersom den gör det svårt att sminka sig efteråt.)
- Lypsyl
- Scratch Nails Nail food
- The body shop Almond oil hand rescue treatment



Alla produkterna...


Kommentarer
Postat av: meimei

Så många produkter och så mycket tid du måste lägga ner. Undrar hur mycket? Jag önskar att man hade lite mer tid på kvällarna, eller att jag kunde klara av att sova färre timmar.

Har två Litauiska kakor här, tror inte jag orkar äta upp dem, har redan ätit en massa för de var riktigt goda och ohälsosamma kan jag tro. Det mesta är packet men fixar restan imorgon bitti.

2010-03-19 @ 23:40:59
Postat av: The Way the Cookie Crumbles...

Egentligen inte så mycket tid utöver morgon- och kvällsrutinerna. Det mesta gör jag ju i samband med Rapport så det kanske bara blir 15 min utöver det och det är ju inte så farligt, eller?

2010-03-20 @ 21:35:56
Postat av: Caroline

Det är väl ett intresse också? Intressen kan man lägga tid på. Kul med så många produkter. Men du blandar verkligen. Jag vill vara enhetlig och kör helst samma på allt :-)



Har just nu olika scahampo och balsam. Det tar emot. Känns fel.

kram

2010-03-22 @ 21:00:24
URL: http://liebfrau.blogg.se/
Postat av: The Way the Cookie Crumbles...

Ja, du har så rätt.



Däremot använder jag olika märken för att jag vill ha de bästa produkterna och jag tror inte att en tillverkare kan göra alla saker bra. Vissa är bra på mascara och andra på foundation...

2010-03-22 @ 21:16:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0