Ljusrosa lack

Ikväll har jag målat naglarna med China Glaze Innocence som jag köpte för några veckor sedan. Jag tycker att det är en jättefin färg som funker jättebra till vardags. Men tyvärr tycker jag att mina händer ser lite bleka ut med denna färg på naglarna. För att färgen riktigt ska komma fram måste jag ibland måla tre lager. Men om man bara vill ha lack eller knapp synbar färg på naglarna kan man måla ett eller två lager. Trots tre lager lack lyser det igenom lite grann och mina nalar får en något blåaktig ton.

Lillfinger ett lager, ringfinger två lager och de andra fingrarna har fått tre lager av China Glaze Innocence.

Jag tycker det är praktiskt med lack med denna eller liknande färger eftersom det alltid är gångbart, det passar alla kläder och alla tillfällen. Jag är inte så mycket för trender (varken för kläder eller smink) utan tycker att man ska använda det man själv tycker är fint.


Kommentarer
Postat av: Caroline

För mig är det viktigt att lacket torkar snabbt.. En gång fick jag ett lack av en kompis som inte torkade på en timme!! Det var skitsnyggt och hållbart lack som satt på i 2 veckor i sträck. men fatta om det är så långsamt på att torka.. då råkar man komma åt och så blir det fult lätt.



Jag är sjuk igen :-( Förkyld eller nåt. Här blir det ingen ny färg förrän det gamla börjar se för taskigt ut.



Hur gillar du Mary Kays hudvård till ansiktet förresten?

2010-03-18 @ 10:57:53
URL: http://liebfrau.blogg.se/
Postat av: The Way the Cookie Crumbles...

Ja, det har hänt mig tusen gånger att jag repat lacket. Nu för tiden brukar jag måla precis innan jag ska titta på Rapport. På en halvtimme brukar ju de flesta torka i alla fall.



Vad roligt att du nämner Mary Kay. Det kommer snart ett inlägg där jag nämner det.



Usch för dina sjukdomar! Jag hoppas du blir bättre snart så att vi kan ses någon gång! (Om vi inte stör...)

2010-03-18 @ 11:15:19
Postat av: Systern

Det ser riktigt fint ut! Jag vill också måla naglarna, men som du vet har jag lite gammal naggellack som sitter kvar, och ingen nagellacksborttagning här.

2010-03-18 @ 14:00:14
Postat av: Caroline

Ni stör inte! Vore jättekul att ses. Jag är bara lite krasslig nu..

2010-03-18 @ 19:08:36
URL: http://liebfrau.blogg.se/
Postat av: The Way the Cookie Crumbles...

Men snart kan du måla naglarna, syster! Annars har jag nagellacksborttagning som du får låna...



Bara säg till när du mår bättre så kan vi ses!

2010-03-19 @ 08:50:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0