Knalliga karameller

Målade mina naglar med Mavala Dakar för några dagar sedan. Lacket är lättmålat; två lager täcker jättebra. Däremot skavs lacket av på toppen av nageln redan första dagen. Nu har jag överlackat och hoppas att det ska hålla bättre.
Färgen på lacket såg mer rödbrunt ut i butiken än i vårt badrum. Så nu ser mina naglar ut som knalliga karameller. Jag tycker inte alls om färgen, men ändå blir jag lite gladare när jag ser mina sprakiga naglar. Funderar på om jag kan använda lacket i sommar...


Annars har en favorit i vinter varit The body Shop Sparkling Plum. Den tillhör någon kollektion som de gav ut för ett ganska bra tag sedan. För att få det helt täckande måste man måla tre lager, men resultat blir jättesnyggt, särskilt på kortklippta naglar. Däremot är den glittriga plommonfärgen lite höstig/vintrig, så nu tycker jag att det är dags att byta ut det.

Vårens nya favorit är Nouba 9, ett glittrande guldlack med en knappt synbar hint av rosa. Det köpte jag för halva priset någon gång i januari. För att få ett helt täckande resultat krävs det att man målar tre lager. Men det är det värt; jag tycker att den glittriga guldfärgen ser lyxig ut, som om man ska gå på fest.

Mavala Dakar, The body shop Sparkling plum och Nouba 9.

Jag brukade köpa Mavala-lack eftersom deras flaskor är ganska små. Men jag märkte att det på ett av deras lack, Wichita, bildades små bubblor på ytan när man strök på överlack. Och då provade jag både deras eget överlack och ett annat. (Det kan ha berott på att lacket var gammalt.) Men nu undviker jag Mavala och eftersom lacken går åt nu för tiden så är det okej.
Jag skulle vilja prova Chanels eller Lancomes nagellack, men jag är för snål för att lägga ut så mycket pengar när det finns andra alternativ som fungerar bra.

Att min naglar har konstig form beror på att jag fortfarande inte helt har slutat bita på naglarna. Till vårt bröllop försökte jag sluta, men det gick inte fullständigt. Och efter bröllopet har jag försökt att sluta helt. De är ju finare än förut och jag försöker att ta hand om dem och måla dem så att de blir fina och så att jag inte ska vilja bita. Men när lacket börjar lossa så kan jag inte låta bli att pilla och bita.

 


Kommentarer
Postat av: Caroline

Bita på naglarna är skitäckligt. Tänk vad mycket bakterier du får i dej. Hua. Men det var fin färg på lacket på bilden. Me like. Jag är så trött så jag orkar inte fixa mina naglar just nu.. de får hänga med bara.. Har fullt upp med att hinna med att klippa dom hehe. Kram

2010-03-11 @ 20:09:21
URL: http://liebdrau.blogg.se/
Postat av: The Way the Cookie Crumbles...

Jo, jag vet. Tvättar händerna stup i kvarten, men tror ärligt talat inte att det hjälper. Som sagt försöker verkligen sluta. Synd att jag inte kan fixa naglarna åt dig;-) Men är tyvärr jättedålig på det.

2010-03-12 @ 09:03:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0