Träning

Varje måndag och torsdag efter jobbet tränar jag gympa/medel eller gympa/puls på Friskis & Svettis. Det är en rutin som funkar jättebra för mig. Det känns inte jobbigt att gå att träna utan är en av de saker som tillhör vardagen nu för tiden. Efter ett uppehåll, som bara behöver vara en vecka, kan det däremot vara svårt att gå tillbaka till träningen.

Eftersom jag är van att träna regelbundet och har gjort det i flera år vet jag inte säkert vad som skulle hända med min kropp om jag slutade.
Ett tag tränade jag poweryoga och gympa/medel, men då märkte jag att jag blev mindre vältränad och fick lite hull på magen. Så jag antar att jag skulle bli lite tjockare om jag slutade att träna helt.

Det bästa träningspasset jag har varit på är Bosu. Bosu (BOth Sides Up) är en "halv boll" som man står/hoppar/springer på och använder som hjälpmedel för tyngre träning i styrkedelen. Bosu ger en mycket mångsidig träning; balans, bålstabilitet, kondition, styrka, smidighet. Att passet var så bra berodde mycket på ledaren hade satt ihop ett ganska tufft pass och körde dessutom hårt med oss.
Tyvärr är bosu-passet på Friskis som jag provat inte alls särskilt bra, så det går jag inte på. Passet var ganska mesigt och ledaren lite loj.

Det enda jag kan sakna i träningen är en träningskompis. Syster följde med på träningen ibland (Vi får se om hon gör det när hon är tillbaka.), men det var inte särskilt ofta. Det skulle vara roligt och trevligt att ha någon som (nästan) alltid gick och tränade med mig.

Så nu är det dags att springa till träningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0