Nya träningsskor

Det blev ingen träning i torsdags eftersom jag var ganska rejält förkyld. Och för säkerhets skull hoppar jag över träningen idag också eftersom jag inte känner mig helt återställd och inte vill att det ska bli värre till påskledigheten. Däremot hoppas jag kunna träna på onsdag i stället eftersom det är färre pass på torsdag, skärtorsdag.

Jag som längtat efter att "gympa in" mina nya skor. Jag köpte nya träningsskor för ett par veckor sedan.
De gamla träningsskorna, som jag haft i säkert 10 år, lämnade jag in till Röda korset Kupan. Egentligen hade jag velat lämna dem till någon organisation som skickar sina insamlade kläder till behövande i fattiga länder. Nu kanske jag ska passa på att nämna att mina skor varken såg ut att vara eller var utslitna, de såg bara ut att vara lite använda. Jag var tvungen att byta ut dem eftersom jag ofta fick sendrag efter träningen på grund av att de var uttöjda och satt för löst.

Mina nya träningsskor köpte jag i en butik som säljer sportkläder från förra säsongen. Vad spelar det för roll om det inte är de senaste skorna? Särskilt eftersom mina förra var från många säsonger sedan.
Första gången som jag tränade med mina nya skor märkte jag min fotknöl stötte i skon så att det gjorde ont och att de också var lite för stora för jag fick sendrag efter träningen. (Mina fötter är ganska små.) Typiskt, jag som trodde att jag hade hittat ett par tuffa skor med bra dämpning. Men till gången därpå köpte jag frottésulor från Din sko och nu efter tre träningar med iläggssulorna känns det äntligen som det fungerar.


Mina nya träningsskor, Reebok, med frottésulor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0