Vinter eller vår?

Eftersom vintern kom tillbaka funderade jag på att måla naglarna med The body shop Sparkling plum för sista gången denna säsong. Men det känns ändå som vi är på väg mot ljusare tider så det blev ändrade planer.

Jag har målat naglarna med Orly French manicure Angel face som jag köpte i Riga. Färgen är väldigt ljus, nästan vit och det tycker jag om. Lacket var varken för trög- eller lättflytande, men jag hade ändå svårt att hantera det. Lacket blev strimmigt på flera av mina naglar eftersom jag inte kunde måla ordentligt. Om man vill att lacket ska vara helt täckande behöver man måla tre lager (vilket jag har gjort på de naglar som blev strimmiga). Själv föredrar jag när man kan ana den vita nagelkanten under lacket och då räcker två lager.
Lacket är inte särskilt glansigt, men det avhjälps ju lätt med ett överlack med hög glans.
 

 
Lillfinger- och ringfingernaglarna är målade med två lager och övriga med tre.

Nu när solen börjar skina igen borde man smörja in ansiktet med solskyddskräm om man inte har en dagkräm med solskydd, vilket jag inte har eftersom Biotherm Aquasource inte finns med solskydd... Även om solen gör att man får fin färg och ser fräsch ut så finns det negativa sidor förutom hudcancer, som att hyn åldras fortare.

 


Kommentarer
Postat av: Caroline

Solskydd är viktigt. Du kan använda mineralpuder eller mineralfoundation ovanpå aquasurge, det innehåller normalt spf 15. Eller tex serum. Mary Kay har ju tex dagserum med spf 25 som man skall ha under fukten.Eller så skaffar du en annan dagcreme med spf nu när sommaren nalkas. Finns lite olika lösningar.



Vad du lackar om naglarna ofta! Vet du en hemsk sak? Jag har samma rosa lack som jag skrev om i bloggen förut. Har gått ett tag nu. Det ser inte så illa ut som du kanske tror. Jag skyller på att jag är mamma hehe!



Kram

2010-03-24 @ 20:52:06
URL: http://liebfrau.blogg.se/
Postat av: The Way the Cookie Crumbles...

Om jag skulle lägga till en produkt i min rutin, särskilt en produkt med färg så skulle jag se det som smink och inte som hudvård... Är inte serumet ganska dyrt om det bara är solskyddet man vill åt?



Jo, jag lackar naglarna väldigt ofta. Men jag får skylla på att jag har dålig nagelkvalitet. Lacket blir fult väldigt fort och då börjar jag ju pilla och bita på naglarna. Dessutom stärker lacket mina dåliga naglar...

2010-03-25 @ 10:45:57
Postat av: Caroline

Jo serumet är dessvärre dyrt. Det tycker jag också. Men det är så "lätt". Blir inte tungt och äckligt på huden som andra krämer med solskydd kan bli. Jag har det under min fuktcreme och jag märker inte av att jag har det.



Visst, mineralpuder är nog att klassa som smink. För mig är det en bra lösning också eftersom jag gärna vill jämna ut huden med foundation och/eller puder. Men ett puder kan du ju ha med i väskan och så borstar du bara på lite på näsan, kinderna och pannan. Går toksnabbt. Kan man göra när man står och väntar på tunnelbanan eller vad som helst.



Å jag har ångest idag.. har ont och sovit dåligt och Jonas ska på Hockey ikväll. Hur ska jag klara mig.. typ..

2010-03-26 @ 07:14:36
URL: http://liebfrau.blogg.se/
Postat av: The Way the Cookie Crumbles...

Till vardags föredrar jag att inte använda så mycket sminkprodukter. Men man behöver ju inte solskydd när man är ute på kvällarna precis. Ett litet dilemma...



Usch då, du får ringa in något barnvänligt sällskap;-)

2010-03-26 @ 08:36:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0