Ansiktsmask

Igår kväll fick jag tid över så jag la en ansiktsmask. Det sista klämdes ur The body shop Mineral Gentle exfoliating mask. Jag köpte den på rea på The body shops utgående sortiment för mycket länge sedan.

Först tog jag bort smink med Nivea Gentle waterproof eye make-up remover innan jag tvättade ansiktet med Biotherm Biosource Hydra-mineral cleanser gel (min ansiktsrengöring när jag reser). Jag ville inte använda min vanliga ansiktsrengöring, Mary Kay TimeWise 3-in-1 cleanser, eftersom den är något exfolierande när masken i sig är det. Därefter la jag på masken och lät den verka i 10 min. När jag har tvättat bort masken, som kan vara lite svår att få bort, är min hud len och smidig. Huden brukar även hålla sig problemfri några veckor framöver.


Jag har bestämt mig för att inte köpa en ny ansiktsmask nu när tuben är slut. Eftersom jag lägger ansiktsmask så sällan, trots att ambitionen är att göra det en gång i månaden blir det knappt varannan månad i praktiken, är det bättre att köpa engångsförpackningar i påse och inte ha en tub/burk som står och torkar ut på hyllan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0