Första undersökningen av marknaden

Igår var vi på två byggvaruhus och ett tapetvaruhus.

På K-Rauta tog jag en Elfa-katalog. Efter att vi kom hem planerade jag vår framtida klädkammare.
A kommer att få en kortsida, ca. 90 cm bred. Det måste gott och väl räcka för en man. Det blir både klädstång och hyllor.
Jag kommer att få en kort- och en långsida. På kortsidan blir det en klädstång för skjortor och kjolar samt en klädstång för klänningar. Långsidan har jag inte lyckats planera än eftersom standardmåtten på Elfas hyllsystem inte riktigt passar. Jag skickade in måtten på utrymmet som jag inte lyckades planera och bad om ett förslag; det är kostnadsfritt och ska komma inom 8 arbetsdagar. Jag hoppas få några idéer i alla fall.

På Bauhaus hittade vi ett perfekt golv till vårt sovrum och ett möjligt kakel till köket. Vi tittade även på badrumsinredning, utemöbler, trappor, handtag till innerdörrar, diskhoar...det mesta med andra ord. Vi köpte 20 flyttkartonger, så efter Pragresan (om askmolnet låter oss flyga dit och hem) börjar packandet.

Sen tillbringade vi en timme på Måleributiken i Alvik. Vi tittade på hundratals tapeter och skrev upp en del till vårt sovrum, vardagsrummet samt gästrummet. Sån tur är vår smak för heminredning ganska lika, så det svåra blir nog inte att enas utan att bestämma oss för vad vi ska välja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0