Grillpremiär!

Igår åkte A, Cookie och jag buss till Sundbyberg och blev hämtade av pappa. Det var dags för grillpremiär i kolonin!

Det blev revbensspjäll, kycklingvingar, vitlöksbröd och massa grönsaker. Revbensspjällen var godast; dem hade pappa lyckats marinera jättebra. Annars brukar kycklingvingarna vara favoriten, men igår var de inte lika bra marinerade som spjällen.
Det blir oftast jättebra när pappa grillar. Han kan få oxfilén sådär perfekt rosa i mitten. Själv kanske jag kan lyckas med en korv, men det är allt.

Under dagen rensade A och jag rabatterna på vissna blommor och vi tog en promenad i koloniområdet. Cookie gick lydigt i kopplet nästan hela vägen. Sån duktig katt! När vi kom hem blev han duschad eftersom han rullat sig i grus och grävt i rabatterna. Efteråt putsade han sig en lång stund innan han somnade och sov sött hela natten.

Innan vi gick och la oss påstod A att han fått färg, men han var mest röd i nacken. Själv har jag inte märkt något än. Men det var väldigt fint väder och det var varmt att sitta i solen.

Snart kan vi grilla vid vår egen stuga också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0