Luktfri!

Min förra deodorant, Natuvive essentials Pomegranate, skrev Malin Crona varmt om. Ja, förvisso luktar den godis, men man lukade själv inte godis. När man applicerat deodoranten och den torkar bildar den en ibland obekväm hinna på huden. Kläderna skaver av detta lager och det faller vita flingor. Dessutom funkade den inte alls lika bra på mig som på henne. Kanske svettas jag mer än hon?

Just nu använder jag Vichy Antiperspirant som Carin Hellman, skönhetsredaktör för Elle, tipsade om i Metro för länge sen. Den är lite dyr, 95 kr för 50 ml på apoteket, men jag tyckte att det var värt att prova. Den innehåller inte heller alkohol. Jag tycker att den funkar bra på mig.
Det kan också bero på den effekt som syster påstår; nya produkter (och ämnen) brukar fungera bra i början eftersom i detta fall huden inte vänjt sig vid det nya ämnet. Också därför som en produkts effekt avtar när huden vant sig. Men just nu kan jag varmt rekommendera Vichy Antiperspirant om vanliga deodoranter inte fungerar.

Vichy Antiperspirant och Natuvive essentials Pomegranate.


Jag har även provat Absolut torr som också säljs på apoteket. Den funkar jättebra och verkar längre, men är lite strulig att använda eftersom man inte ska använda den inom 48 timmar efter rakning. Trots att jag följde bruksanvisningen blev huden irriterad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0