Reseförberedelser

Tidigt imorgon åker A och jag till Prag (om inte askmolnet hindrar oss). Där ska vi möte upp A:s bror och hans sambo samt A:s barndomskompis och hans sambo senare på kvällen.

Det ska bli underbart att få lite lugn, turista tillsammans och njuta av varandras sällskap efter några veckor med fullständig stress för oss båda.

Eftersom vi genom kontakter får bo i en lägenhet där blir det lite billigare än hotell, men även lite mer packning än vanligt. Men det är bara sängkläder, och eftersom vi är två som reser går allt ändå ner i handbaggaget. Jag ska bara se till att inte packa för många krämer och sånt, men det ska gå om jag får låna lite plats i A:s återförslutningsbara plastpåse.

Ikväll ska vi lämna Cookie hemma hos mina föräldrar. Mamma (eller mormor till Cookie, som vi kallar henne) ska ta hand om honom fram till måndag. Hon är inte hemma ikväll (och inte heller när vi hämtar honom på måndag) så jag hoppas att det går bra att lämna honom. Han har ju varit där förut och det har gått ganska bra.

Eftersom det har varit mycket att göra med husköp och allt relaterat till det har jag inte hunnit läsa på om Prag alls. Jag hoppas hinna göra det under resan dit. Problemet är väl att jag gärna sover under längre transporter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0