I stället för julgran...

...blev det en glasskål!

I år kommer vi inte att köpa någon julgran eftersom vi åker bort, men julpyntas måste det ju ändå. I går hängde vi upp:

- den röda, stora adventsstjärnan i vardagsrummet. Stjärnan fick jag av syster i inflyttningspresent när jag flyttade hemifrån, men den håller än, trots att den är gjord av papper.
- den vita, lite mindre adventsstjärnan i sovrummet. Jag köpte den för någon vecka sedan just för sovrummet.
- ljusslinga med dekorerade glaskulor i köksfönstret. Även denna köpte jag samma år som jag flyttade hemifrån.

  
Röd och vit adventsstjärna i vardagsrummet respektive sovrummet samt ljusslinga med glaskulor i köket.


Vi tog fram ljusstakar och -lyktor och ställde på borden här hemma. Vi tog även fram glittergirlanger och julgranskulor.

En av girlangerna och några olika glaskulor arrangerade jag i en glasskål, Orrefors Mingle i brons. Skålen står nu på soffbordet.
Eftersom vi inte satsar så mycket på julpynt i år får man ta alla möjligheter som finns.


Glittergirlang och olika julgranskulor i Orrefors Mingle.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0