Oförskämt lycklig

Ibland får jag en känsla av att jag är så otroligt lyckligt lottad och då kan jag få enorma skuldkänslor för att jag har det så bra.

Jag har en make som älskar och är stolt över mig, ibland känns det till och med som han avgudar mig, och jag älskar honom så otroligt myckat att det inte kan beskrivas i ord. Vi kan prata och diskutera om det mesta, bråkar sällan och har många mysiga stunder.
Vi bor i ett (nästan) vackert hem, har inga ekonomiska bekymmer, har båda god hälsa och ganska bra jobb. Vi har släkt och vänner som står oss nära och bryr sig om oss.

Vad har jag gjort för att förtjäna denna lycka? Räckte min olycka under gymnasieåren för att få lycka under så många av de senaste åren?

Självklart kan jag även känna olycka under små stunder, det kan vara för många eller intensiva funderingar eller andra känslor som väller upp, men egentligen har jag det ju otroligt bra.

Kommentarer
Postat av: A

Så lycklig tillsamman med dig, klart du förtjänar att ha det bra, inget du ska ha skuldkänslor över!! Puss, älskar dig!

2010-11-18 @ 14:13:49
Postat av: Christina

Njut av livet.... och tänk inte i banor som att inte du förtjänar denna lycka. Det är klar du gör. Alla människor behöver känna sig älskade och omtyckta. Du gör ju A lycklig och får han att må bra och då kan han ge dej kärlek o omtanke. Så du mår bra. Kram. Ps. Har inte kastat blommorna än.

2010-11-18 @ 19:11:21
Postat av: The Way the Cookie Crumbles...

Tack till er båda! Men kan inte hjälpa att det känns så ibland...



Är det inte dags att kasta blommorna än? Har de inte vissnat vid detta laget?



Kram

2010-11-19 @ 10:16:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0