Sjukpyssel

Något som är positivt med de här tre dagarna som A varit borta och som jag har varit sjuk är att jag har kunnat varva ned och tagit det lugnt. Det var inte mycket att städa eftersom vi städade det mesta kvällen innan A åkte så jag har hunnit läsa en del av de tidningar som A prenumererar på och gosat mycket med Cookie.

Jag har även hunnit ta tag i ett projekt som jag inte hunnit fram tills nu: att klä hattaskarna som jag köpte på Panduro hobby före sommaren.
Jag köpte ett set om fyra hattaskar i kartong samt matt decoupagelack/lim och påstrykare. I två av askarna ska jag ha "sommar-" respektive "vinterstrumpor" så att de inte tar plats i strumpkorgen när det är "fel" säsong. De andra två askarna vet jag inte vad jag ska använda till än.
Papper att klä askarna med köpte jag på Matton och Ljunggrens pappershandel.

Det var lite svårare att få till det än jag trodde. Att klippa papprena var inte så svårt, men att limma snyggt var desto svårare. Resulatet blev ändå godkänt för det ser helt okej ut.

Obehandlad hattask



Hattask klädd med papper från Ljunggrens pappershandel



Hattask klädd med papper från Matton


(Limmet har inte torkat de föreskrivna två timmarna än, därför ser den lite grå ut på sina ställen.)


Kommentarer
Postat av: Caroline the liebfrau

Blir lite imponerad! Fint!

2010-11-01 @ 14:39:20
Postat av: The Way the Cookie Crumbles...

Tack! Det är snyggt att ha fina askar i klädkammare; man blir glad.

2010-11-01 @ 15:24:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0