Dagsform

Ofta säger ledaren för träningspassen att man ska anpassa träningen efter sin egen dagsform. Jag har alltid tänkt att det är självklart, men förra veckan märkte jag tydligt att dagsformen kan variera stort och spelar stor roll för hur träningen känns den aktuella dagen.

Förra veckan var jag på två pass; puls på måndagen och medelpass på torsdagen. Jag tycker att pulspassen är ganska jobbiga och lite mer krävande än de vanliga medelpassen.
Träningen i måndags gick jättebra och min prestation var ganska jämn under hela passet. Det var jobbigt, men jag kunde ge allt ända fram till passets slut.
Däremot gick träningen i torsdags segt. Redan efter första styrkedelen kände jag hur orken började försvinna. Jag fick kämpa ganska hårt för att ta mig igenom passet.

De veckor jag har mens känner jag mig allmänt sänkt eftersom jag ofta har huvudvärk och mår dåligt. Dessutom brukar jag ha ont i kroppen: främst i höfterna, magen (eller livmodern/äggstockarna kanske?) och nedre delen av ryggen. Då brukar det var skönt att träna så prestationen spelar mindre roll de veckorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0