Första gången

I fredags när A kom hem var det första gången som han spontant gav mig en skönhetsprodukt i present.

Tidigare har han köpt en parfym till mig, men då visste han att jag ville ha den. Jag hade velat ha den länge, jag hade visat den för A och låtit honom lukta på den.
Nu hade han köpt ett nagellack till mig på flygplatsen i Tyskland. Han vet ju hur mycket jag tycker om att ha olika färger att välja mellan på lacken. Han gav mig Art deco nr. 180. Det är ett vitt nagellack åt det silvriga hållet med matt metallic finish, skulle jag nog säga. Det är en svårbeskrivlig färg! Brudvit, kanske?


Art deco nr. 180.


Penseln är ganska svår att måla med eftersom den är lite tjockare än jag är van vid och varje strå på penseln lämnar tydliga drag på nageln så man måste vara noggrann och dra långa fina drag med penseln för att det ska se bra ut.
Jag tycker att färgen täcker ganska bra efter två lager, men tre lager ger ännu bättre färg. Som vanligt målade jag två lager första kvällen och ett lager kvällen därpå. Efter första dagen med de två lagren hade inte särskilt mycket av lacket på kanterna skavts bort, vilket t.ex. Mavala-lacken ofta gör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0