Hektisk helg

Om jag inte visste bättre skulle jag tro att A inte tycker om Cookie och mig.
Men inte skulle jag klandra honom så som jag fyller hans helger med saker att göra.

Han kom hem strax efter kl. 20 i fredags. Jag hade förberett fika med kanelbullar (köpta för jag hade varken tid eller orka att baka) för att fira kanelbullens dag i förskott eftersom det är idag.
Därefter tappade jag upp ett bad och tände levande ljus. Det var första gången vi badade i badkaret. Det var härligt och avkopplande. Jag blev dåsig av värmen och lite yr av alla ångorna.
Efter badet tog vi fram den lilla flaskan med mousserande vin som jag hade lagt på kylning, men glömt bort till badet. Och det var droppen, för efter det däckade jag i sängen.

I lördags åkte vi runt mellan olika möbelvarhus för att både handla och lämna tillbaka saker som vi ångrat oss om.
Därefter åkte vi hem til syster och hennes sambo för att planera de större dragen i Japanresan. Vi behöver både leta övernattning och planera vad vi vill se i respektive destination.

Igår blev det lite trädgårdsarbete innan vi åkte till stan och åt dim sum med mamma, en kusin till mig och hennes mamma. Det var trevligt att träffa min kusin som jag inte hunnit prata så mycket med på sistone. Efter lunchen var det dags att åka hem igen och fortsätta trädgårdsarbetet.

Ikväll åker A bort igen, men han lovade att försöka gå tidigt från jobbet och att laga middag till mig så att den står på bordet när jag kommer hem från träningen.
Denna gång blir han bara borta två dagar i alla fall.

Kommentarer
Postat av: A

Det var mysigt komma hem i varje fall, synd att jobbet är så intensivt nu med resor. Men en lite lugnare höst har vi förhoppningsvis att se fram emot, när resorna och trädgården är klara. Syns snart, puss!

2010-10-05 @ 23:09:18
Postat av: The Way the Cookie Crumbles...

Det är ju tyvärr inte det jag ser framför mig. Jag tror att trädgården kräver en hel del jobb och snart ska vi sätta igång att göra om vardagsrummet... Men fint lär det i alla fall bli och då blir jag glad och nöjd!

2010-10-06 @ 08:00:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0