Italien i Sverige

Igår kväll firade A och jag att vi har varit tillsammans i sex år genom att äta middag på Linguini. Det var första gången som vi besökte restaurangen. Den är mysig, men liten och trång, så det är nog bra att boka bord, för vi såg många som fick vända i dörren. Även menyn är liten, men bra. Vi beställde en Bruschetta della casa att dela på och då serverade de den på varsin tallrik. Smidigt! Till huvudrätt valde jag Linguini del golfo, pasta med bläckfisk, musslor och räkor. Den var helt underbar! Och jag blev mycket, mycket mätt. Ingen av oss orkade ta efterrätt, men vi har hört att tiramisùn ska vara jättegod.

Jag kan varmt rekommendera Linguini. Det är en italiensk pastarestaurang som serverar underbara pastarätter i stora portioner. Men kom ihåg att boka bord!

Nästa gång ska jag ta en vongole!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0