Detaljerad reseplanering

Syster hade lånat en bok om Japan som jag fick låna. Vi fick mejl med tips från systers pojkväns fostersyster. Jag lånade en bok om Tokyo. Nu försöker jag sammanställa min anteckningar över sevärdheter, shopping, mat... Och då har jag inte ens hunnit titta i det material som jag skrivit ut från internet.
Jag hoppas att vi hinner se och göra allt vi vill. Just nu känns listan oändligt lång. Men jag hoppas att vi underlättar resan genom att hämta så mycket information nu.

I helgen ska vi träffa syster och hennes pojkvän för att lägga upp de större dragen av resan i Japan.
Hongkong-resan är i princip klar eftersom A och jag bara ska shoppa och träffa farmor och resten av släkten medan de ska göra alla sevärdheter som A och jag såg för fyra år sedan. (Tänk, det var bara fyra år sedan vi var i Hongkong!) Så får föräldrarna hänga på dem de vill eller hitta på egna aktiviteter.
Tiden i Japan behöver däremot planeras lite mer eftersom det är tänkt att vi ska åka till minst två städer: Kyoto och Tokyo. Det är möjligt att det blir en eller två destinationer till. Det viktigaste just nu är nog att kolla upp och boka hotell i varje stad och då måste vi bestämma hur långe vi ska stanna i varje stad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0