Varje steg...

...räknas.

Några kollegor har bildat ett lag för att delta i en stegtävling. Stegtävlingen pågår under en månad med start i måndags. Dess syfte är att få människor att upptäcka vardagsmotionen, så tävlingen är inte på fullt allvar utan ska vara i hälsans tecken.

Jag anmälde mitt intresse för att jag tycker att det är intressant att se hur mycket jag går. Det är första gången som jag använder stegräknare så jag hade ingen aning om hur många steg jag tar per dag. Framöver kommer jag förhoppningsvis att redovisa mina steg varje dag.

Info: Varje deltagare måste ta minst 7 000 steg per dag för att man ska ha chans att vinna. 30 minuters fysisk aktivitet räknas som 2700 steg, hushålls- och trädgårdsarbete räknas ej som fysisk aktivitet.

Måndag 18 oktober: 14 867 steg (inkl. 4 050 steg som fysisk aktivitet)
Tisdag 19 oktober: 10 742 steg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0