Vi hade i alla fall tur med vädret!

Vi har jobbat ute i trädgården tre helger i sträck, om inte hela helgerna så stora delar av dem i alla fall. Vi har verkligen haft tur att det har varit väder att vara ute. Det har inte regnat utan ofta varit klart och kallt, men när man rör på sig så mycket så får man upp värmen. Förhoppningsvis blir det sista helgen nu.

Vi har en ganska stor rosbuske och fläderträdets rot kvar att ta bort. Sedan återstår att jämna till marken och skapa rabatter och kanter där vi vill ha dem. Vi får så gräs i vår när det är lite varmare.

Har tittat i böcker och tidningar för inspiration och idéer och blivit sugen på att sätta tulpanlökar. Undrar om det är för sent...


Denna bild hittade jag i Trädgårdsdesign i praktiken. Jag tycker att färgskalan i denna rabatt är så fin, inte för romantisk. Det enda jag skulle välja bort är de klarröda tulpanerna.

När jag bläddrade i Aftonbladets bilaga Härligt hemma hittade jag dessa lökar som skulle passa in i en liknande rabatt:
 


Tulipa Ververs blandning 'Europa'

 
Liljetulpan 'Elegant lady' och tulpan 'Sweet love'
Den första så näpen och den andra så majestätisk, men båda så fantastiskt vackra!

 
Tulpaner 'Marjolein Bastin' och 'Rem's favorite'
Färger som passar för att bryta av 'Europa'-blandningen.

 
Drömmer om en blommig rabatt...
(Ursäkta den dåliga kvaliteten på bilderna. De är inskannde därav det suddiga resultatet.)


Kommentarer
Postat av: A

Det kommer bli riktigt fint, ser fram emot när vi har en fin trädgård. Var nog många år sedan vårt hus hade det....

2010-10-20 @ 09:02:57
Postat av: The Way the Cookie Crumbles...

Ja, det ska bli så härligt att kunna sitta ute och det kommer förhoppningsvis att se trevligt ut också.

2010-10-20 @ 10:58:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0