Färdigt trädäck

Vi hann bygga klart trädäcket igår. Det gick fort när A och jag hade varsin maskin att skruva med. Men eftersom den batteridrivna borrmaskin/skruvdragare som jag använde laddade ur ganska fort fick A under långa perioder skruva med slaggborrmaskunen ensam eftersom den är lite för tung för mig.

Jag hade trott att jag ville att trädäcket skulle vara mer än tre meter djupt (3x5 m är standard för en uteplats med bord för sex personer). När vi kommit till c:a tre meters djup tyckte jag att det räckte. Då får vi också lika djupt trädäck som grannen vars hus vårt sitter ihop med. Bredden på däcket var givet eftersom huset är ca. sex meter brett blev även däcket det. Då kan vi använda betongplinten som vi lämnade efter staketet för insynsskydd mot andra grannen.


Det färdiga trädäcket.


Nu återstår att skruva fast brädor på sidan av trädäcket, sätta upp insynsskyddet och att byta ut brädor på det vita planket mot grannen. Sedan är ute platsen klar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0