Fattig?

Jag har varit oerhört lyckligt lottad de senaste åren.

Jag har nästan aldrig behövt tänka på vår ekonomiska situation, utan alltid kunnat köpa det jag/vi vill ha och behöver. Självklart var det en hel del funderingar kring ekonomi inför och vid husköpet, men vi har kommit fram till att vår ekonomi tillåter oss att bo i huset samtidigt som vi både reser, renoverar och köper möbler.

Det är först nu som jag börjar känna mig osäker. Jag känner inte längre att jag/vi har råd till allt vi vill ha och behöver. Det vi vill eller behöver lägga pengar på framöver är kamin, värmepanna samt att renovera kök och ett badrum. Det handlar om kapitalvaror och dyra renoveringar.
Visst, alla utgifterna är inte helt nödvändiga just nu, men det vore samtidigt så otroligt skönt att bli klar med huset och kunna njuta lite.

Vi får se vad och hur mycket vi har råd med framöver...

Kommentarer
Postat av: C

Nu låter jag kanske lite surtant men ett hus blir man aldrig klar med! Jag vill oxå renovera en del och vi har definitivt inte råd just nu men det kommer. Så småningom. Njut lite nu, som sagt färdigt blir det aldrig riktigt.

kram å glad påsk.

2011-04-22 @ 07:25:03
URL: http://liebfrau.blogg.se/
Postat av: The Way the Cookie Crumbles...

Eftersom jag tror att det är nu är då vi har tid och det mesta av pengarna vill jag gärna få det "klart" nu. Helst hade jag velat att vi var klara med allt (inte underhållsarbete inräknat) när vi skaffar barn, men har insett att det antagligen inte kommer att gå. Så mycket som möjligt i alla fall...

2011-04-24 @ 08:52:10
URL: http://thewaythecookiecrumbles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0