Skärtorsdag och redan stressad

Idag var det bara halv arbetsdag på jobbet, så jag var hemma redan klockan halv tre.
Jag började rensa ogräs och växter i den sista delen av jorden där trädäcket ska vara. När A kom hem tog han ner den sista delen av staketet som vi använt som insynsskydd. Sedan la han ut fler betongplattor som trädäcket ska stå på.

Trots att vi hann mycket mer än jag trott känner jag mig ändå stressad. Helgen har knappt börjat och ändå vill jag ha gjort mer. Det går inte ihop. Dessutom hade jag hoppats kunna vila lite och njuta av vädret, men det har vi strukit från planerna.

Imorgon ska vi köpa virke och annat som behövs till trädäcket och sedan grilla hos föräldrarna, så imorgon räknar jag inte med att få något gjort.

Kommentarer
Postat av: Christina

Hejsan och Glad Påsk till er. Du ska inte känna dej stressad. Tänk istället på allt ni redan (på kort tid) har hunnit att göra. Jag känner folk som har haft hus i åratal och inte gjort något alls. Ta en sak i taget och njut samtidigt av livet. Ni kommer att ha ett helt underbart hus med tiden (som ni vill ha det) det är jag säker på. Koppla nu av och gå ut i den underbara solen. Kramar.

2011-04-22 @ 16:33:10
Postat av: The Way the Cookie Crumbles..

Glad påsk till er med! Jag hoppas att ni njuter av er fina altan:-)

Vi hann vila lite i fredags, men då kände vi stress över att vi borde ha jobbat hemma i trädgården. Vi lyckades få mycket gjort igår så förhoppningsvis blir vi klara idag eller tidigt imorgon. Då hinner vi få en skön annandag påsk i alla fall.

2011-04-24 @ 08:59:49
URL: http://thewaythecookiecrumbles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0