Sälenresan

Vi lämnade huset halv sju i torsdags för att slippa köerna, men dem kom vi ändå inte undan. Köerna släppte efter dryga halvtimmen och resten av bilresan gick smidigt. Jag sov en del under färden; jag vet inte varför, men jag blir lätt sömnig i bilen.
När vi kom fram fick vi inte checka in på rummet än, så vi åt lunch och sedan hämtade ut mina förbokade skidor och testade backarna. Vi började i de gröna backarna och de klarade jag galant så vi gick vidare till de blå. På kvällen blev det pizza i anslutning till boendet.

I fredags stod vi redo några minuter efter att liftarna öppnade. Vi fortsatte att ta de blå backarna och tog även knappliften till granndalen för att att luncha och testa deras backar. Jag tyckte inte att det var så roligt så efter ett par åk begav vi oss tillbaka. Solen tittade fram och A åkte röda och svarta backar medan jag passade på att handla och vila. Jag hade ont i benen på grund av både pjäxorna och träningsvärken. På kvällen åt vi jättegod middag på Fjällsåsgården.

Två bilder från toppen och en bild från slutet av backen.


I lördags var det dimmigt nästan hela dagen. Vi gick ut tidigt och gjorde ett par åk, men beslöt oss för att invänta bättre väder. Det var rätt tung åkning eftersom snön var vattnig. Vi åt lunch och gjorde nya försök i backen. Denna gång i även i röda backar. Det kändes jättebra att jag kunde åka även i dem så att A fick lite "riktig" åkning.

Igår hade vi tänkt åka några timmar innan vi skulle bege oss hemåt. Men underlaget var dåligt eftersom det var skare. Jag hade velat öva lite mer i röda bakar, men det var inte alls roligt att åka så jag gav upp. A testade någon backe till, men även han gav upp. Så det blev tidig hemresa i stället.


Dimman som vi vaknade till igår var värre än lördagens dimma.


Vi hade en jätteskön skidresa till Sälen!
Jag lärde mig åka mycket bättre, vi fick sova ut, ta det lugnt och mysa med varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0