Våren är nästan här

Solen strålar blir starkare och starkare. Det märks på mina läppar som varje vår blir lite känsligare på grund av solljuset, men jag klagar inte. Det finns bot.

Förra året kom jag ihåg att köpa ett läppcerat med solskyddsfaktor i tid så läpparna hann inte bli känsliga för jag hade redan börjat använda läppceratet. I år glömde jag naturligtvis bort det; hade inte ens en tanke på det.

Så nu innan läpparna vänjer sig vid läppcerat och sol får jag har känsliga läppar ett tag.
I år blev det panikinköp på första bästa Kicks. Det blev Nivea Sun protect som jag aldrig använt tidigare. Tidigare har jag köpt Labellos läppcerat med solkskydd som jag tyckt fungerat bra. Nivea Sun protect är lite torrare i konsistensen och gör läpparna ännu vitare än Labellos läppcerat med solskddsfaktor. Men det står jag ut med bara läpparna känns normala igen.


Nivea Sun Protect


...för vita läppar;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0